Lekcja 1 / Wstęp

Witam na pierwszej lekcji nauki gry na gitarze skierowanej do wszystkich, którzy chcą rozpocząć swoją przygodę z gitarą. Niezależnie od tego, czy dopiero rozpoczynasz naukę, czy już grasz od jakiegoś czasu na pewno znajdziesz tu coś interesującego dla siebie.

Oto kilka podstawowych rad na początek:

  • Bardzo istotną sprawą jest Twoja samodzielna i systematyczna praca w domu (minimum 30min dziennie powinno wystarczyć).

  • Uczyć możemy się na każdym rodzaju gitary, niezależnie od tego czy posiadasz gitarę klasyczną, akustyczną czy elektryczną, możesz śmiało rozpocząć naukę.

  • Kolejną ważną sprawą jest strojenie gitary. Na początek polecam zaopatrzenie się w stroik elektroniczny, który można zakupić w każdym sklepie muzycznym za ok. 35-80zł (ew. program komputerowy). Należy pamiętać, że nawet bardzo drobne zmiany temperatury czy wilgotności wpływają na zmiany stroju – więc przed każdą grą trzeba sprawdzić czy gitara jest nastrojona ! Ważne jest, żebyś już od początku nabierał świadomości poprawnego stroju.

  • Podczas gry ręce muszą być rozluźnione.

  • Podczas grania akordów uważaj, które struny uderzasz. Staraj się grać czysto. Dla każdego akordu uderz kolejno wszystkie struny (od najgrubszej do najcieńszej). Pamiętaj aby palce były prostopadle ułożone do gryfu (palce nie mogą dotykać sąsiadujących strun).

  • Pamiętaj o jednakowym tempie i rytmie uderzania w struny.

     

    Rodzaje gitar:

    Gitara akustyczna (struny metalowe)
    gitara akustyczna

    Gitara klasyczna (struny nylonowe)
    gitara klasyczna

     

    Tanie gitary: gitary elektryczne, gitary akustyczne – porównaj ceny w Nokaut.pl

     

    Strojenie gitary:

       E1|------|
    (B)H2|------|    Przed każdą grą należy sprawdzić czy gitara idealnie stroi, ponieważ 
       G3|------|    istotne jest aby 'przyzwyczaić' ucho do prawidłowego stroju.
       D4|------|    Na początek polecamy korzystać z elektronicznych tunerów (pamiętając, 
       A5|------|    że E1 to najcieńsza struna, a na stroiku powinno być ustawione 440Hz)
       E6|------|
    

     

    Polecam zakupić tuner z wyjściem jack (np. Korg GA-1), uniwersalny dla gitar akustycznych i elektrycznych.

     

    Życzę dużo cierpliwości i wytrwałości. Jeżeli masz jakieś pytania możesz je zadać na forum.